En sag om fraflytning i Ringkøbing-Skjern Kommune
Lejer havde boet i lejemålet i cirka 4 år, da lejer valgte at opsige lejemålet.
Der var tale om en såkaldt professionel udlejer, som havde flere boliger udlejet, og udlejer havde alene foretaget mundtlig reklamation over en række forhold over for lejer. Der var endvidere ikke udarbejdet nogen indflytningsrapport.
Udlejer havde heller ikke henvendt sig med en fraflytningsopgørelse.
Da Juristen fra Servicekontoret i Aarhus kontaktede udlejer, redegjorde udlejer efterfølgende for en lang række skader, som denne mente lejer var ansvarlig for, og fortalte at udgiften til istandsættelse langt ville overstige det indbetalte depositum på 14.100 kr.
Efterfølgende indbragte Servicekontoret sagen for huslejenævnet, og efter at nævnet havde påbegyndt sagsbehandlingen, modtog Servicekontoret en besked fra nævnet om, at udlejer havde besluttet at tilbagebetale hele lejers depositum.
Det gjorde udlejer dog først mere end en måned senere – 6 dage før sagen skulle behandles på nævnets møde.
Se også www.vi-lejere.dk for flere nyheder, artikler, film og guides, for dig som bor til leje.