31-05-2016

LLO-Horsens: Udlejer-direktør kaster snavs på lejerne

Horsens den 31.maj 2016

Efter 1 ½ års betænkningstid har Datatilsynet pålagt Lejernes LO i Horsens at fjerne en liste fra hjemmesiden med på en række ejendomme, som er ramt eller har været ramt af skimmelsvamp og hvor der er givet påbud fra kommunens side.

”Det har vi efterkommet”, siger formanden, James Arbøl. Han forsikrer samtidig, at kampen mod skimmelsvamp fortsætter.

Og så beskylder han direktøren i udlejernes forening, Torben Christensen, for at ”fremture”.

”Direktøren for Ejendomsforeningen Danmark kører i en pressemeddelelse den gamle traver af stald med, at skimmelsvamp som regel skyldes, at lejeren ikke lufter ud eller tørrer tøj i lejligheden. Ja, han siger ligefrem, at man hurtigt kan få rettet op på tingene ved at skabe den nødvendige ventilation og få gjort ordentlig rent. Han siger også, at skimmel ofte forveksles med snavs i lejemålet. Man må formode, at han mener, det er lejeren, der forveksler de to ting. Det hele er langt ude, og jeg synes, direktøren skulle melde sig ind i virkeligheden i stedet for at kaste snavs på lejerne.

Kom til Horsens og se på vores sagsbunker! Jeg giver gerne en kop kaffe! ”, siger James Arbøl.

Yderlige oplysninger kan fås hos James Arbøl – Telefon75 62 66 00