10-11-2016

Horsens: Ny skimmelsvamp-strategi

I maj pålagde Datatilsynet Lejernes LO i Horsens at fjerne en liste fra afdelingens hjemmeside med en række ejendomme, som er ramt eller har været ramt af skimmelsvamp og hvor der er givet påbud fra kommunens side. Det var ikke en afgørelse, man var enig i hos LLO Horsens. Men den blev taget til efterretning og listen fjernet. ”Men LLO Horsens fortsætter kampen mod de skimmelramte ejendomme og et svigt, lejerne udsættes for fra alle sider, når de konstaterer skimmelsvamp i deres lejemål”, siger James Arbøl, der er formand for LLO Horsens.

Han har nu ændret strategi. I stedet for at bringe en egentlig liste på hjemmesiden, så skriver LLO Horsens nu om hver enkelt sag i telegramstil, sådan som den er blevet behandlet med LLO som part. Udlejeren nævnes ikke ved navn. Kun adressen på lejemålet. ”Så kan vores medlem straks se, om der har været problemer på adressen, før hun lejer sig ind. Er hun derudover i tvivl, kan hun jo henvende sig til os og få yderligere information”, siger Arbøl.

Side 5 i Vi Lejere nr. 4, november 2016