15-02-2017

LLO-formanden til politikerne: ”Hul i hovedet”

”Det kan ikke blive ved! ”, skriver landsformanden for LLO, Helene Toxværd, i en leder i ”Vi Lejere nr. 1/2017” om den urimelige lovbestemmelse, der giver en privat udlejer mulighed for at fastsætte sin husleje til markedspris efter en fraflytning, blot lejligheden forinden moderniseres for et bestemt beløb pr. kvm. ”Resultatet er, at næste lejer ofte må betale det dobbelte, blot fordi gode og velfungerende køkkener og badeværelser bliver skiftet ud med nye elementer og nye hårde hvidevarer. Ikke større boværdi – blot nyt inventar og enorme huslejer.

Det er hul i hovedet”, konstaterer Helene Toxværd og slutter med denne salut: ”I året, hvor LLO fylder 100 år, afgiver vi gerne det løfte, at vi fortsætter kampen mod den urimelige lovparagraf. Storbyerne skal også være for mennesker med almindelige indtægter. Så må udlejerne nøjes med lidt mindre i afkast”.

Side 2 i Vi Lejere 1 2017